Joga

Kaj je joga?

Beseda joga izhaja iz sanskrtskega korena judž, ki pomeni združiti. V duhovnem smislu pa mislimo na združitev naše običajne zavesti z višjo zavestjo. Beseda pomeni tudi metode, ki vodijo k taki združitvi.

Izraz višja zavest ima lahko več pomenov. Ko govorimo o jogi, moramo vedeti, da z njim mislimo Resničnost, ki ni snovna, vitalna, umska, intelektualna ali celo moralna, temveč povsem druge vrste. Ta je nekaj nerojenega, neodvisnega od česarkoli razen od samega sebe, brez vsake napake, pomanjkljivosti itd.

Ta Resničnost je opisana z raznimi besedami: Atman, Išvara, Bhagavan, Brahman, Puruša. Razni ljudje so ji dali različna imena. Cilj joge je, da z neposrednim izkustvom spoznamo to Resničnost.

Joga je spoznanje in praksa. Tako kot znanost, tudi joga uporablja opazovanje in eksperiment. Toda ta se ne nanašata na zunanjo naravo, pač pa na človeško notranjo naravo oz. nrav. Ima enak odnos do sil in snovi človeškega notranjega bitja in narave kot ga imajo naravoslovne znanosti, recimo, do elektrike ali pare.

Toda ljudje smo različnih nravi in zato je več vrst jog. Kot svoj pripomoček se vsaka poslužuje svoje plati naše nravi. Hatha joga uporablja telo in njegovo življenjsko silo. Njena predpostavka je, da je naše telo polno nečistosti, zaradi česar se vitalna sila ne more gladko pretakati po njem. Z njenimi postopki odstranimo te ovire in omogočimo doseganje najvišjega cilja.

Radža joga napade um. Privede ga do popolne umiritve, kar nam omogoči spoznanje Sebe (svoje biti).
Karma joga nas uči, kako usmerjati svojo dejavnost, da bomo lahko presegli svoje sedanje stanje zavesti. Džnana joga nudi metodo s katero spregledamo, kaj v resnici smo s tem, da presežemo svoje istovetenje s telesom, življenjem ali umom.
Bhakti joga je joga čaščenja. Uporablja emocije srca in jih usmerja k Božanskemu kot najvišji obliki zavesti. Tantra predstavlja posebno zvrst joge. Čeprav je več šol tantre, lahko rečemo, da vse bolj ali manj posvečajo pozornost duhovni Sili kot glavnemu sredstvu za združitev.
Integralna joga Šri Aurobinda je nova in od drugih neodvisna joga. Vključuje cilje vseh ostalih jog. Kot sredstva pa se poslužuje človeške duše in na koncu tistega, kar Šri Aurobindo imenuje nadum.Veruje v duhovni razvoj. Po njej obstaja vedno bolj napredujoči razvoj zavesti v svetu in pri človeku. Gre za razodevanje vedno višje zavesti.

Z evolucijo se je ta najprej razodela v snovi, življenju in umu; za umom pa pride nadum, ki je celovito spoznanje in najvišja volja. Ta bo preobrazil človeško bitje in nrav, vključno s fizičnim telesom, ki bo postalo duhovno in se zavedalo Boga.

Avtor: Arabinda Basu
arja.in/

Tagi
Pokaži več

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Morda te zanima

Close
Close

Deli to s prijateljem

NAROČI SE NA NAŠE E-NOVIČKE ;)
Bodi med prvimi obveščen(a) o novostih, ugodnostih in akcijah.
  Kadar koli se lahko odjaviš !